Hasznos tudnivalók, ha van Google My Business-ed

Újdonságok a Google My Business oldalán

Számos új funkcióval bővült nemrégiben a My Business profilja mindazon cégeknek, akik a Google-nak ezt az igazán hatékony eszközét már korábban „megigényelték” és használják azóta is.

Talán sok vállalkozás nem is tud róla, pedig az új elemek ott vannak. Tapasztalatok azt mutatják, hogy a cégek többsége nem vagy csak ritkán frissítik az induláskor „összerakott” profiljukat. Pedig igencsak indokolt lenne, mert a profilban lévő adatokban időnként változás áll be például egy új weboldal cím, vagy egy megváltozott telefonszám miatt. Továbbá érdemes újdonságokat, fotókat, bejegyzéseket is időszakosan közzétenni. Így aztán az új funkciókra sem derül fény sok esetben.

A funkcióbővítés hátterében minden bizonnyal az a Google-s törekvés húzódik meg, hogy az 5 éve elindított és az azóta már világszerte több mint 150 millió vállalkozásnak azonnali online megjelenést biztosító platform még több és jobb keresési találatot akar biztosítani ezeknek a vállalkozásoknak. Ez a tendencia egyébként a Google+ megszűnésével egyidőben indult el, és azóta is folyamatos erősödése látszik, feltételezhetően a két dolog között ok-okozati viszony is fennáll. Az eredmény pedig nem marad el, hiszen bővülnek a vállalkozások számára a közösségi médiás megjelenési eszközök köre.

Kérdés, élnek-e már vele a hazai magyar cégek. Gyors és közel sem reprezentatív minta- és szemrevételezésemet követően elmondható, hogy nem igazán. De melyek is ezek a már emlegetett funkciók.

Lássuk őket!

  • Akciós ajánlat a követőknek

A nyitó oldalon található „Követem” gomb megnyomásával máris elkezdhetjük a vállalkozást követni, amit a cég azzal „honorálhat”, hogy akciós ajánlatot jelenít meg az új követőknek, például egy azonnal letölthető kedvezményre jogosító kupon formájában. Ha érdekelnek ennek technikai részletei, kérj időpontot személyes tanácsadásra és oktatásra a LAVENDER Design-hoz, és szívesen megismertetem veled ezt a lehetőséget. Az űrlapon kérlek jelezd üzenetben, hogy „Google My Business”.

IGEN, KÉREK IDŐPONTOT!

 

  • Rövid cégnév és URL

Ehhez a vállalkozásoknak regisztrálniuk kell, és abban fog segíteni nekik, hogy könnyebben és gyorsabban elérhetőek lesznek a felhasználók számára. A rövid név gyakorlatilag, mint egy Google felhasználónévként fog megjelenni, az URL-lel pedig egy gyors linket adnak a felhasználók kezében arra az esetre, ha azonnal el akarnák érni a vállalkozás Google profilját.

  • Több kép és egyedibb megjelenés

Ha a többi pontban említett funkciót nem is, ezt biztosan érdemes valamennyi cégnek használni és élni ennek lehetőségével. A plusz-funkcióval ugyanis mostantól logó vagy egy jó borítókép is elhelyezhető, amivel a cég azonnal azonosíthatóvá válik, és ezzel megkülönböztethetővé versenytársaitól, amikor a keresési listában megjelenik. Így a vállalkozás saját arculatára formálhatja azonnali Google-s megjelenését és My Business profilját. Szuper lehetőség, érdemes kihasználni.

  • Offline marketing eszközök

Ezek a Google-s matricák és poszterek a Google Marketing Kit weboldalán ingyenesen letölthető marketing anyagok. Ezek az offline eszközök a fizikai üzletbe, boltba helyezhetők ki, és a cég My Business profilját jelenítik meg, miközben arra buzdítanak, hogy ott (is) keressük fel a céget. Ezáltal print formában is kommunikálhatóvá válnak például azok a vélemények és értékelések, amelyeket a cég profiljába online már bejegyeztek.Sajnos a lehetőség egyelőre csak az amerikai, ausztrál, indiai, angliai, kanadai és új-zélandi cégeknek érhető el.