A 6 leggyakoribb SEO hiba, amit érdemes elkerülni!

keresőoptimalizálás-győr

Szeretne mindenki a kereső 1. helyén lenni.

Sokan azonban – és jellemzően – ugyanazokat a hibákat követik el. Nézzük meg, melyek a legfontosabb SEO tényezők, amelyekre figyelni kell, ha azt szeretnénk, hogy a keresőoptimalizálásunk sikeres legyen és végső soron a honlapunk a találati listák élén álljon.

1. Elfeledkezünk a sebesség jelentőségéről

Elcsépeltnek tűnhet már, de nem lehet elégszer elmondani, mekkora a jelentősége annak, hogy egy weboldal milyen gyorsan tölt be. Pár éve még a 4-6 mp határról beszéltek a szakemberek különböző szakmai konferenciákon – magam is itt hallottam a bűvös számról -, mára ez tovább csökkent 2-3 másodperces betöltési időre. Valljuk be, ez azért elképesztően kevés idő!! De sajnos a tényen nem változtat; a felhasználó ennyit hajlandó várni, ha egy új oldalt keres fel. Ha a várt végeredményt nem kapja meg akkor és ott, továbblép. Ez „csak” az egyik szempont. Ami nekünk most keresőoptimalizálás szempontjából lényeges, hogy minél gyorsabb egy weboldal, annál jobban „szereti” a Google is! Különösen azóta, hogy a Page-experience, azaz Oldalélmény is rangsorolási tényezővé vált, és jelentősége egyre nő.

A weboldal sebességének mérésére és ellenőrzésére egy nagyszerű Google-s ingyenes eszköz, a PageSpeed Insights áll a rendelkezésünkre, amely mind mobilra, mind PC-re megmutatja a weboldal sebességét, a főbb sebességi és web-vitalitási értékeket. Ezen felül pedig javaslatot is tesz ezek javítására.

Az kétségtelen, hogy a képek jelentősen javíthatják vagy ronthatják egy weboldal sebességét, erről egy korábbi bejegyzésben már lehetett olvasni. Ezért is javasolt a képek optimalizálása, akár átméretezéssel, akár/vagy WebP fájlok alkalmazásával. Számos bővítmény áll rendelkezésre, elsősorban olyanoknak, akik WordPress weboldalt üzemeltetnek. Érdemes olyat választani, ami többfunkciós és egyesíti magában azokat, amelyekre valóban szükségünk van, mivel a túl sok, vagy a nem használt bővítmények épp oly károsak lehetnek, és ezzel lassítják a weboldalt, mintha képoptimalizálás terén semmit nem tettünk volna.

2. Nem a megfelelő kulcsszóra optimalizálunk

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy webhelytulajdonos elkövethet, hogy nem a megfelelő, vagy túl általános kulcsszóra próbál optimalizálni. Egy olyan piacon, ahol sok szereplő van és nagy a verseny, egy általános kulcsszóval szinte lehetetlen előrébb jutni. Már részsikereket érhetünk el, ha a kulcsszót csupán a területtel kiegészítjük, ahol vállalkozásunk található. Így például egy „online marketing” kulcsszó túl általános lenne, de egy Győr és környékén működő cég esetében az „online marketing győr” már jelentősen eredményesebb.

keresőoptimalizálás- győr

Hasonló a logikája a keresőoptimalizálásban sokat emlegetett és SEO-s szakemberek által sokat használt „longtail” elméletnek is: minél hosszabb és konkrétabb egy kulcsszó, annál jobban tud a felhasználói igényekre reflektálni. Tehát érdemes azt végiggondolni, vagy kulcsszókutatással azt megnézni, hogy milyen szempontok és milyen hosszabb keresőszavak mentén keresgélnek a felhasználók a piacunkon.

3. A metaadatok nem megfelelő megadása a weboldalhoz

A  metaadatok (metacím+metaleírás) azért fontosak keresőoptimalizálás szempontjából, mert egy konkrét lekérdezés esetén a keresőmotor találati listáján (SERPs) ezek az információk jelennek meg a weboldalról. Ha meghatározzuk a címét a weboldalnak (= metacím, vagy metatitle), és elmondjuk, hogy miről szól az adott weboldal (= metaleírás, vagy metadescription), akkor már sokat tettünk keresőoptimalizálás terén.

A metacím továbbra is rangsorolási tényező a Google szemében, és holott a metaleírás valójában nem, az átkattintási arányt nagyban növelheti, mert a felhasználó előre megtudja, mire számíthat, ha lekattintja az adott oldalt. Ezért érdemes a weboldalt minél vonzóbb és világosabb metaleírással is optimalizálni, a címet pedig azokkal a kulcsszavakkal meghatározni, ami a legjobban összegzi az adott weboldalt. FONTOS, hogy túl hosszú ne legyen, mert ellenkező esetben a túl hosszú címet a Google –  mobilon biztosan – levágja.

4. Nem megfelelő a tartalom a weboldalon

Sokszor olvasni, hallani, hogy megfelelő tartalmat kell írni a weboldalra, akár az egyes oldalakon is, vagy a blogban. De mi a megfelelő? És az elég, ha jó a Google-nak? Természetesen nem!

A megoldás, hogy meg kell találni azt az optimális tartalmat, ami ELSŐSORBAN a felhasználónak szól, mert végső soron a weboldalt is ezzel a céllal hoztuk létre, vevőket akarunk rajta szerezni. Ehhez pedig információt kell szolgáltatnunk magunkról, a cégünkről, arról, amit kínálunk. Ha ez gyenge lábakon áll, akkor lehet, hogy előrébb kerülünk, de vevőt nem szerzünk, az egyszer biztos. Szóval első a felhasználó! Ha mindeközben a Google is „szereti” a tartalmunkat, az külön öröm.

De mi akkor a jó tartalom?

Mindenképpen olyan, ami legalább 300 szó hosszú, tartalmazza, de nem túlzottan a kulcsszavainkat, könnyen olvasható, értelmezhető, és megmutatja, hogy az adott témának Te szakértője vagy.

5. Figyelmen kívül hagyjuk a weboldalelhagyókat

Ha már megtalálta a weboldalunkat a látogató, a legnagyobb butaság lenne hagyni, hogy távozzon anélkül, hogy a konverziós célunk megvalósult volna (pl. megvásárolta a terméket, letöltött egy pdf-t, jelentkezett egy kurzusra, feliratkozott a hírlevélre, stb.). Éppen ezért két módszert érdemes alkalmazni, amikor a weboldalunkat készítjük, vagy akár utólag is ezen eszközöket elhelyezni. Jómagam is e szerint teszek, amikor ügyfeleimnek weboldalt építek, tehát érdemes már az alapoknál ezekre gondolni. Ez a bizonyos két eszköz pedig nem más, mint a call-to-action funkció, ami általában egy gomb az oldalon (ez az ún. CTA gomb), tehát a „tedd ezt-tedd azt” felszólítással. A másik a belső linkek alkalmazása, ami nagyon fontos, mert ez lesz az végső soron, ami a felhasználót mintegy végigvezeti, végighúzza a honlap oldalain és elvezeti az áhított végső célig. Sok esetben ez a Kapcsolati oldalra való érkeztetés, tehát hogy informálni akarjuk a látogatót, hogy a látott szolgáltatást, terméket ezen a címen tudja tőlünk megvenni. Ügyfelektől is sokszor kapom ezt a fő célt, és ezért is fontos, hogy ezt a weboldalkészítési munka elején tisztázzuk. Egyfajta belső struktúrát, logikai rendszert kell felépíteni az egyes oldalak között, és a közöttük lévő mozgást, továbblépést fogják a linkelt elemek biztosítani. Jó példa erre a nemrégiben készült weboldalam a Barvill Kft. részére, amely közel 50 oldalas vállalati oldalként készült el. Úgy kellett felépíteni és kialakítani a weboldal szerkezetét, hogy alkalmas legyen a 34 termékoldal megfelelő és átlátható bemutatására. SEO szempontból ez azért lesz fontos, mert a Google ez alapján fogja tudni, mely oldal melyik másikkal van kapcsolatban, és melyik a legrelevánsabb egy adott keresési igényre.

keresőoptimalizálás-győr

6. A mobil jelentőségét nem tartjuk kellően szem előtt

2018 óta a Google bevezette a mobil-first-indexing-et, azaz az elsődleges mobil indexálást, magyarán először mobilon nézi meg a weboldal tartalmát, és dönt az alapján, hogy hova rangsorolja az oldalt. Ha a mobilváltozat nem megfelelő, vagy csak elégséges, az negatívan befolyásolja a honlap helyét a rangsorolásnál. Hogy egy weboldal mobilbarát-e, könnyen kideríthető, ha természetesen mobilon próbáljuk megnézni. De létezik erre egy hasznos eszköz is, ami ebben segíthet: a Google mobilbarát tesztje.

Ezen felül érdemes végigpásztázni a honlap minden egyes oldalát és felhasználói fejjel gondolkodni. Ellenőrizni, hogy minden oldal úgy jelenik-e meg, ahogy szeretnénk, minden funkció és gomb megfelelően működik, a lekattintható elemeket valóban le lehet-e kattintani, nincsenek-e 404-re futó oldalak, stb.

 

Összességében elmondható, ha weboldalunk mobilbarát, be vannak állítva a metaadatok, releváns a tartalom, működnek a CTA gombok és belső linkek száma is megfelelő, akkor jó úton vagyunk afelé, hogy weboldalunk mielőbb jó helyezést érjen el a Google helyezésekben.

 

Ha további kérdésed van keresőoptimalizálás vagy weboldalkészítés, esetleg bármilyen online marketing témában, nézd meg az ide vonatkozó szolgáltatásaimat, vagy keress elérhetőségeimen, és megbeszéljük a további részleteket.